معرفی سوره های قرآن
 
دبستان حضرت رقیه
هدف: ارتباط بیشتر با دانش آموزان عزیز و اولیای گرامی و همکاران محترم
 
 
سه شنبه 14 آذر 1391برچسب:, :: 10:29 ::  نويسنده : زینب حاجی عرب

سوره مبارکه بلد

این سوره در مکه نازل شده و دارای 20 آیه است.

  محتواو فضیلت سوره «بلد»در عین کوتاهی حقایق بزرگی را در بر دارد.

1-در قسمت اول این سوره بعد از ذکر سوگند های پر معنایی ،اشاره به این حقیقت شده که زندگی انسان در عالم دنیا همواره توأم با مشکلات و رنج است تا از یک سو خود را برای رفتن به جنگ مشکلات آماده سازد و از سوی دیگر انتظار آرامش و آسودگی مطلق را در این جهان از سر بیرون کند؛آرامش مطلق تنها در زندگی آخرت امکان پذیر است وبس.

2-در بخش دیگری از این سوره ،قسمتی از مهمترین نعمت های الهی را بر انسان می شمرد،و سپس به ناسپاسی او در مقابل این نعمتها اشاره می کند.

3-در آخرین بخش این سوره ،مردم را به دو گروه:«اصحاب المیمنه»و«اصحاب المشئمه» تقسیم کرده،و گوشه ای از صفات اعمال گروه اول (مؤمنان صالح) و سپس سر نوشت آنها را بیان می کند و بعد به نقطه مقابل آنها یعنی کافران و مجرمان و سرنوشت آنها می پردازد.

تعبیر آیات سوره بسیار قاطع و کوبنده ؛ جمله بندی ها کوتاه و پرطنین ؛الفاظ بسیار مؤثر وگویا ست؛و شکل آیات و محتوا نشان می دهد که این سوره از سوره های «مکی» است.

در فضیلت تلاوت این سوره از پیغمبر اکرم (ص) نقل شده که فرمودند:کسی که سوره بلد را بخواند خداوند او را در قیامت از خشم خود در امان می دارد.

ودر حدیثی از امام صادق (ع) می خوانیم :کسی که در نماز واجب سوره «لا اقسم بهذا البلد»را بخواند ،در دنیا از صالحان شناخته خواهد شد،و در آخرت از کسانی شناخته می شود که در درگاه خداوند،مقام و منزلتی دارد و از دوستان پیامبران و شهدا و صالحین خواهد بود.(تفسیر نمونه)



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


بسم الله الرحمن الرحیم این وبلاگ توسط زینب حاجی عرب مربی ورزش دبستان حضرت رقیه (س) و دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی ورزشی جهت نمایش برنامه ها و توانایی های دانش آموزان مدرسه و جهت اطلاع رسانی از فعالیتهای انجام شده دبستان حضرت رقیه(س) دستگرد برخوار اصفهان و تبادل اطلاعات با مدارس سراسر کشور افتتاح گشته .لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سايت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنيد. امید است که اطلاعات مفیدی ارائه شود.
ولادت حضرت زهرا مبارک
تبریک روز مادر نوروزتان مبارک تبریک سال نو خاطره نویسی- تلفیق درس تربیت بدنی با بنویسیم مدرسه مروج سلامت کودک بیش فعال را چگونه مهار کنیم؟! فرا رسیدن دهه فجر مبارک باد یک از دلایل معجزه بودن قرآن با استفاده از ریاضی : کلمات... دلم یک روز برفی و شاد در مدرسه پنج جمله تا ثیر گذار برای کودکان نقاشی سه بعدی روی زمین نامه ی ورزشی کلاس سوم- تقویت درس بنویسیم کتابخانه ی ورزشی - دانش آموزان کلاس دوم آغاز امامت امام زمان (عج) مبارک جالب جالب جالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دبستان حضرت رقیه(س) و آدرس hazrateroghayeborkhar.LXB.i r لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان